Wypięta kostka, utrata mocy - co dalej?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Sylwester_1124
    Classic
    • 2010
    • 30

    Wypięta kostka, utrata mocy - co dalej?

    Zamieszczone przez pawel934
    Spokojnie, zobaczymy Kupca zainteresowanego już mam, i to na forum Czekamy tylko, aż sprzeda swoje auto. (...)
    Czyżby zainteresowanym była osoba, która obecnie ma O2 FL 2.0 TDI 140 KM na CR w kombi? :P
  • Kasiunia
    Drive
    • 2009
    • 93

    #2
    Wypięta kostka, utrata mocy - co dalej?

    Koleżankowie i Kolegowie,
    proszę o drobna poradę.

    Mianowcie Octavka jakby się zamuliła. Po przesiadce z 200 koni w dieslu z toledo na ekonomiczne 90 w octavce nie robilo to wrazenia. Jednakze spadek mocy byl wyczuwalny, tak jakby turbina nie dawala rady.

    Po otwarciu maski, od razu rzucila sie w oczy wypieta ta kostka PRZY FILTRZE POWIETRZA:


    Po wpieciu ponownym problem zniknal. Mam nadzieje, bo probna trasa to raptem kilometr, ale sie juz zbiera raczej normalnie. Prawdopodobnie Pan przy wymianie oleju i filtrow ostatnio za slabo wpial.

    Pytanie:
    1) co to za czujnik?
    2) czy wypiecie powodowalo zamule?
    3) czy trzeba cos dalej dzialac? Mam na mysli odpiecie aku, skasowanie bledu?


    PS. Mowiac szczerze ta kostka nie siedzi jakos super ciasno.

    Komentarz

    • endryu
      RS
      • 2006
      • 3774
      • Octavia II combi (1Z5)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      #3
      ad.1 miernik masy powietrza-przepływomierz. Jak jesteś ciekawa to wrzuć w szukajkę hasło:przepływomierz.
      ad.2 tak.
      ad.3 jeżeli auto-silnik pracuje prawidłowo to ok. Przy okazji można skasować błąd, który wystąpił jako sporadyczny. Nie trzeba nic innego robić.Sprawdzić-spowodować aby wtyczka ta była prawidłowo wpięta w gniazdo, żeby się samoczynnie nie wypięła.
      O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
      O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
      =================================================

      Komentarz

      • Kasiunia
        Drive
        • 2009
        • 93

        #4
        Wielkie dzięki!

        Komentarz

        • marcin19821
          Classic
          • 2014
          • 1

          #5
          zamulone auto

          witam serdecznie wszystkich mam problem z moją octavka od kiedy ją kupiłem te auto mineło 3 lata i problem troszeczke złagodzony a dokl wyczyściłem turbo juz w tym czasie dwa razy za drugim razem nie pomogło wymieniłem na uzywke troszeczke lepiej ale tak jakby z opóznieniem reagowało nawet dzwigienka od turbo po szybkim wciśnieciu gazu po chwili sie rusza,a juz wymieniłem nowa przepływke pierburg,przewody wymieniłem na nowe czyściłem dolot ,wymieniłem intercooler uszczelniłem i juz mi sie pomysły konczy pomózcie jesli mozecie pozd serd

          Komentarz

          • elemenateur
            Elegance
            • 2007
            • 803

            #6
            Zamiast wymieniać pół samochodu trzeba było zacząć od logów

            Komentarz

            • jacek1708
              Drive
              • 2012
              • 44
              • Octavia III combi (5E5)

              #7
              Witam,
              Dołączę do tematu, żeby nie tworzyć nowego dotyczącego problemów z utratą mocy.

              Sprawa wygląda tak:
              Kupiłem niedawno Octavię II 1,9 TDI PD 105 KM (2005 R 170 kkm nalotu) i od początku po przesiadce z O1 wydawała mi się słaba. O1 była po wirusie i myślałem że ta różnica wynika właśnie z tego.
              Wczoraj pojechałem na tuning silnika i pierwsza próba na hamowni pokazała tylko 90 KM i 230 Nm.
              Sprawdzono: pompa vacum, przepływomierz, czujnik ciśnienia doładowania, zdjęty i zaślepiony wężyk EGR sumy kontrolne z oryginalnej mapy ECU i nic. 90 KM i ani grama więcej.
              Kolejne zmiany mapy pozwoliły osiągnąć 125 KM i 282 Nm. według tunera który to robił powinno być przy tych ustawianiach grubo ponad 140. Z zachowania auta nie podejrzewa turbiny i wtrysków. Czytałem już na forum o logach dynamicznych od których należy zacząć.
              Ponieważ nie mam kabelka i programu zwracam się z prośbą o pomoc w wykonaniu takich logów w Warszawie. Może przed spotem klubowym, lub w innym terminie.
              A może jakieś inne propozycje co sprawdzić bez logowania? czy przyczyną może być zapchany katalizator lub niesprawny EGR? Jak to sprawdzić bez logów?

              [ Dodano: Czw 21 Sie, 14 20:12 ]
              rozmawiałem dziś z Dobrym Grzesiem przez telefon. Twierdzi że na 90% to wina pompo-wtrysków. Co o tym myślicie?
              jak to potwierdzić poza wyjęciem i sprawdzeniem na testerze?
              czy zabieg czyszczenia na przykład liqui moly diesel spülung może coś pomóc?

              Komentarz

              • rOBERTO795
                RS
                • 2009
                • 3465
                • Octavia III (5E3)
                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                #8
                Bez porzadnej diagnostyki i logow to taniej bedzie zmienic auto niz wymieniac wszystko.
                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                Komentarz

                Pracuję...