Zamieszczone przez pawel934
Wypięta kostka, utrata mocy - co dalej?
Zwiń
X
-
Wypięta kostka, utrata mocy - co dalej?
Koleżankowie i Kolegowie,
proszę o drobna poradę.
Mianowcie Octavka jakby się zamuliła. Po przesiadce z 200 koni w dieslu z toledo na ekonomiczne 90 w octavce nie robilo to wrazenia. Jednakze spadek mocy byl wyczuwalny, tak jakby turbina nie dawala rady.
Po otwarciu maski, od razu rzucila sie w oczy wypieta ta kostka PRZY FILTRZE POWIETRZA:
Po wpieciu ponownym problem zniknal. Mam nadzieje, bo probna trasa to raptem kilometr, ale sie juz zbiera raczej normalnie. Prawdopodobnie Pan przy wymianie oleju i filtrow ostatnio za slabo wpial.
Pytanie:
1) co to za czujnik?
2) czy wypiecie powodowalo zamule?
3) czy trzeba cos dalej dzialac? Mam na mysli odpiecie aku, skasowanie bledu?
PS. Mowiac szczerze ta kostka nie siedzi jakos super ciasno.
-
-
ad.1 miernik masy powietrza-przepływomierz. Jak jesteś ciekawa to wrzuć w szukajkę hasło:przepływomierz.
ad.2 tak.
ad.3 jeżeli auto-silnik pracuje prawidłowo to ok. Przy okazji można skasować błąd, który wystąpił jako sporadyczny. Nie trzeba nic innego robić.Sprawdzić-spowodować aby wtyczka ta była prawidłowo wpięta w gniazdo, żeby się samoczynnie nie wypięła.O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
zamulone auto
witam serdecznie wszystkich mam problem z moją octavka od kiedy ją kupiłem te auto mineło 3 lata i problem troszeczke złagodzony a dokl wyczyściłem turbo juz w tym czasie dwa razy za drugim razem nie pomogło wymieniłem na uzywke troszeczke lepiej ale tak jakby z opóznieniem reagowało nawet dzwigienka od turbo po szybkim wciśnieciu gazu po chwili sie rusza,a juz wymieniłem nowa przepływke pierburg,przewody wymieniłem na nowe czyściłem dolot ,wymieniłem intercooler uszczelniłem i juz mi sie pomysły konczy pomózcie jesli mozecie pozd serd
Komentarz
-
-
Witam,
Dołączę do tematu, żeby nie tworzyć nowego dotyczącego problemów z utratą mocy.
Sprawa wygląda tak:
Kupiłem niedawno Octavię II 1,9 TDI PD 105 KM (2005 R 170 kkm nalotu) i od początku po przesiadce z O1 wydawała mi się słaba. O1 była po wirusie i myślałem że ta różnica wynika właśnie z tego.
Wczoraj pojechałem na tuning silnika i pierwsza próba na hamowni pokazała tylko 90 KM i 230 Nm.
Sprawdzono: pompa vacum, przepływomierz, czujnik ciśnienia doładowania, zdjęty i zaślepiony wężyk EGR sumy kontrolne z oryginalnej mapy ECU i nic. 90 KM i ani grama więcej.
Kolejne zmiany mapy pozwoliły osiągnąć 125 KM i 282 Nm. według tunera który to robił powinno być przy tych ustawianiach grubo ponad 140. Z zachowania auta nie podejrzewa turbiny i wtrysków. Czytałem już na forum o logach dynamicznych od których należy zacząć.
Ponieważ nie mam kabelka i programu zwracam się z prośbą o pomoc w wykonaniu takich logów w Warszawie. Może przed spotem klubowym, lub w innym terminie.
A może jakieś inne propozycje co sprawdzić bez logowania? czy przyczyną może być zapchany katalizator lub niesprawny EGR? Jak to sprawdzić bez logów?
[ Dodano: Czw 21 Sie, 14 20:12 ]
rozmawiałem dziś z Dobrym Grzesiem przez telefon. Twierdzi że na 90% to wina pompo-wtrysków. Co o tym myślicie?
jak to potwierdzić poza wyjęciem i sprawdzeniem na testerze?
czy zabieg czyszczenia na przykład liqui moly diesel spülung może coś pomóc?
Komentarz
-
-
Bez porzadnej diagnostyki i logow to taniej bedzie zmienic auto niz wymieniac wszystko.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
Komentarz